מדריכים טיפים בנושאים שונים

מהם ההבדלים בין דוד שמש וחשמל?

כאשר שומעים את המילה דוד לחימום מים לפעמים קיים הבלבול בין דוד השמש לדוד החשמלי ויש כאלה שאף חושבים כי מדובר באותו המכשיר.

בכתבה הבאה נעשה סדר ונסביר מה ההבדלים בין דודי שמש וחשמל.

 

תהליך חימום המים במערכות השונות

אז לפני שנדבר על חלקי המערכות ועל היתרונות של כל אחת מהן, תחילה נבין את תהליך החימום של דודי שמש ודודי חשמל. נתחיל בזה ששתי המערכות משתמשות באנרגיה כדי להפיק חום, רק שסוג האנרגיה הוא שמשתנה.

בדוד השמש האנרגיה היא אנרגיית חום המופקת מאנרגיית השמש. קרני השמש נאגרות במערכת, הופכות לאנרגיית חום ומחממות את המים.

בדוד החשמלי, אנרגיית החום מופקת מאנרגיה חשמלית שקיימת אצלנו בזכות החיבור לחברת חשמל. 

 

חלקי הדוד שיוצרים הבדלים בין דוד שמש וחשמל

עוד הבדלים בין דוד שמש וחשמל הם ההבדלים בחלקי הדוד. למעשה גם בדוד החשמלי וגם בדוד השמש קיימים אותם חלקים שהם מיכל מים, גוף חימום, תרמוסטט ומאיץ חום. החלק היחיד שמבדיל בין המערכות הוא קולט השמש שנמצא רק בדוד השמש.

ברוב הבתים שתי המערכות קיימות זו לצד זו, כאשר בדוד השמש אתם משתמשים בימי קיץ חמים ובדוד החשמל בימי החורף הקרים. בבתים משותפים מערכת הדודים היא קצת שונה ובה מתווספת גם מערכת צינורות המשותפת לכל דיירי הבניין.

מערכת זו עובדת קצת שונה מהמערכות הפרטיות וקיימים כיום עזרים שניתן להוסיף לה כדי להפוך אותה ליעילה יותר. אחד העזרים היותר יעילים הוא הפקחום שעליו תוכלו לקרוא בקישור הבא: https://pakahom.com.

 

יתרונות דוד השמש והדוד החשמלי

אז כמו לכל מערכת, גם למערכות הדודים השונות יש יתרונות. היתרון הגדול ביותר של דוד השמש זו האפשרות לנצל אנרגיה חינמית לחלוטין ובמדינה חמה כמו שלנו, זו למעשה דרך החימום היעילה ביותר והחסכונית ביותר.

למרות שעל דוד החשמל אתם משלמים חשבון חשמל ולפעמים אפילו גדול, עדיין למערכת זו גם יש יתרונות. היתרון הגדול של המערכת הוא היכולת לחמם מים בכל שעה ביום כאשר אין שמש.

זו מערכת שמשלימה לדוד השמש ויש כיום דרכים מצוינות לחסוך בחשמל גם כאשר מפעילים אותה. 

 

איך דואגים לחיסכון בחשמל כאשר מפעילים את הדוד החשמלי?

יש כיום מספר דרכים מצוינות לחיסכון בחשמל כאשר מפעילים את הדוד החשמלי. תחילה, נסו לקבץ את שעת המקלחת של כל בני הבית. כך למעשה תדליקו את הדוד רק לפני המקלחות.

דבר נוסף הוא להיעזר בשעון שבת ולכוון את זמן החימום ודבר אחרון הוא להשתמש במערכת הפקחום בבתים משותפים שיודעת ליצור שסתום חשמלי ולשמור לכם על המים החמים בדוד.

מי שירצה לקרוא עוד על הפטנט המהפכני, יוכל להיכנס אל עמוד הפיסבוק של הפטנט הזה. מעבר לכך, חשוב לדעת כי שעתיים חימום ביום בהחלט מספיקים עבור משפחה בת חמש נפשות. 

תוכן עניינים
שתפו את מאמר ברשתות חברתיות
שתפו בפייסבוק
בוואצפ
במייל
בטוויטר